Besviken på skånetrafiken!

Igår kväll när jag skulle ta tåget till Malmö blev det kaos, och då menar jag verkligen kaos!
Först var tåget sent från Kävlinge med 9min så det var inte så farligt. Dessutom stod det på tavlan att det skulle gå till Malmö, men på tåget sa dem att Lund var slutstationen. Nästa tåg skulle gå om 10 min från Lund till Malmö. Jag satte mig på tåget (även det var sent) då säger dem i högtalaren att det är inte säkert att tåget skulle gå till Malmö, men att det iallafall stannar i Burlöv. Okej Natalie kan hämta mig där då, tänkte jag. Precis innan tåget skulle gå sa dem i högtalaren att tåget skulle gå till Höör istället. Jaha.. och när går nästa igen?  På Lunds central ropa dem runt oss på alla perronger och helt plötsligt hörde jag en tjej säga att alla tåg till Malmö var inställda. Hur ska jag nu komma till Malmö? Jag och ett äldre par hörde hur en upprörd kvinna pratade med skånetrafiken i telefon, Resegarantin osv..  om tåget är mer än 20 min sent gäller resegarantin och då får man ta taxi under 500kr. Vi beslöt oss att ta en ta taxi tillsammans. Nu ska jag ringa och klaga, Riktigt riktigt besviken! dem kunde iallafall sätta in bussar? Tänk på dem äldre som står ute och fryser? Under denna tiden hörde jag att det var olycka mellan Landskrona-Helsingborg, olycka mellan Malmö-Lund. spåren har gått sönder, det berodde på vädret och citytunneln...  Samma sak varje vinter, tycker att dem borde lära sig av misstagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0